Hvorfor ha mobilabonnement på bedriften

Hvorfor ha mobilabonnement på bedriften

Bedrifter og mobiltelefoner

Bedrifter er avhengige av sine ansatte for å få gjort arbeidsoppgavene som trengs utført. Det er ingen hemmelighet at det er de ansatte som skaper verdier i selskaper. Selskapene selv er ikke annet enn juridiske skapninger. Vi er mer på farten nå enn vi var før. Da vi tidligere brukte uker på å bevege oss til fots eller med hest og kjerre, bruker vi nå timer på de samme strekningene med bil eller offentlig transport. 

Mobiltelefon har vært med på denne besparelsen i tidsbruk. Vi bruker mindre tid nå enn vi noen gang har brukt på de samme oppgavene tidligere. Tenk bare på hvor enkelt det er å løse problemer med kollegaer når en befinner seg et sted og den andre et annet sted, uavhengig av distansen mellom dem. Før i tiden sendte man brev eller telegram, nå går det med tekstmeldinger og videosamtaler. Det er derfor mange grunner til at bedrifter velger mobilabonnement. Vi ser her på et par grunner som gjør at bedrifter snur seg mot mer bruk av mobil.

Kan ringe

En av de største fordelene med mobilabonnement er at det aktiverer din mobiltelefon slik at du kan ringe fra hvor som helst. Pass på at du ikke bruker like mye tid som alle andre når du ringer, men heller at du ringer effektivt og forholder deg kort. Det sparer din og den andre personen tid. Din tid er bedriftens tid. Det er fort gjort at ansatte bruker for mye tid på telefon for å snakke seg igjennom aspekter av bedriftens virke samtidig som man er jovial og sosial. 

Mobilabonnement bedrift kan også brukes til å sette opp et sentralbord. Alle ansatte kan ha hver sin mobil og hvert sitt nummer, mens kundene utad kun ser et nummer. Når de ringer inn til sentralbordet kan de enten velge hvem de vil snakke med, eller så kan de bli satt over til en av de ansatte som for eksempel har vakt på dette tidspunktet. Bedriften kan også sette opp sentralbordet slik at alle samtaler går til en person. Det er egentlig ingen begrensninger på hvordan en person kan sette opp sentralbordet. Det viktigste er bare at det passer deg godt som bruker. 

Bedriftsnett

Bedrifter kan bruke mobilabonnementet til å sette opp egne nettverk. Disse nettverkene gir deg og dine ansatte muligheten til å kommunisere utenfor internett. Slike nettverk er ganske praktiske om man er i områder uten dekning eller at man har tilgang til informasjon som man ikke ønsker skal deles på nett koblet til internett. Bedriftsnett er også praktisk for å samle alt på et sted. Pass på at du bruker tiden din godt til å ikke sette deg inn i alt, men heller får personer med kompetanse til å hjelpe deg med å sette opp gode mobile løsninger for deg og din bedrift. 

Tale og video i Teams

Mobiltelefoner gir deg i dag mye mer enn kun en tekstmelding eller en prat på telefon. Du og dine ansatte kan fint bruke programmer som Teams til å møte og se hverandre på nett. Teams er kun et eksempel på hvordan ansatte og ledelsen kan se hverandre mens de snakker med hverandre. Det er ikke like lett å lede mennesker uten å se hverandre eller på andre måter få litt mer av personen en kun en stemme. 

Mobilt internett

Mobiltelefonen din har data. Nå en telefon har data så kan du gå på internett og du kan lese e-poster. Mobilt internett er kanskje det viktigste egenskapen om dagen. Uten muligheten for å koble deg på systemet til din bedrift vil du fort slite ute i felt. Her er det viktig at man alltid kan kommunisere langt utenfor det man kan med en enkel samtale.